بر اساس مناسبتهایی که در سال وجود دارد مانند شب یلدا، بلک فرایدی، آغاز سال تحصیلی و … دیجیکالا پروموشنهایی را در قالب مگاکمپینها ایجاد و بر اساس گروه کالاهای خاص، بنرهای ویژهای در صفحه اول وبسایت قرار میدهد. همچنین برای جذب بیشتر مشتری نیز تبلیغات متمرکزی در آن دوره صورت میگیرد که بازدید میلیونی وبسایت دیجیکالا را چندین برابر میکند. بنابراین مگاکمپین فرصت بزرگی برای افزایش فروش و دیده شدن هستند.
برای آشنایی با قوانین شرکت در مگاکمپینها ویدئوی زیر را تماشا کنید.
قوانین شرکت در مگاکمپین
رعایت کردن حداقل درصد تخفیف و حداکثر قیمت مجاز تعیین شده
فعال بودن کالا و داشتن موجودی
چه کالاهایی برای مگاکمپینها مناسبهستند؟
برندها و کالاهای جدیدی که نیاز به دیده شدن دارند.
کالاهایی که فصلی و مناسبتی هستند، مانند کالاهای مورد استفاده در شب یلدا یا نوروز…
کالاهای مد روز (Trend)
کالاهایی که با وجود بازدید کم، فروش بالایی دارند و امکان افزایش فروش در ازای افزایش بازدید وجود دارد. گزارش جامع میتواند اطلاعات مفیدی در خصوص به شما ارائه دهد.
نکته:
با توجه به تجربه فروش کالا حتما موجودی مورد نیاز کالاهای خود را تامین و بهروز کنید. (شما میتوانید از طریق گزارش جامع یا از قسمتهای مختلف پنل مثل قسمت گزارشات، سپس سفارشهای نهایی شده و یا هنگام اضافه کردن کالا به پروموشنها، میزان بازدید و فروش کالاهای خود را در ۷ روز گذشته بررسی کنید.)
چگونه در مگاکمپین شرکت کنیم؟
سوالات متداول
آیا کالا باید دارای سابقه فروش باشد تا بتوانیم در مگاکمپینها شرکت کنیم؟
خیر برای شرکت در مگاکمپینها لازم نیست سابقه فروش داشته باشید و هر کالایی را میتوانید با رعایت کردن قوانین در مگاکمپینها اضافه کنید.
قوانین درصد و قیمت چگونه تعریف شده و برای چیست؟
برای هر مگاکمپین با توجه به دستهبندی، حداقل تخفیف در نظر گرفته شده است که باید رعایت شود. همین طور بر اساس تغییرات قیمتی که کالا داشته، حداکثر قیمت مجاز برای تخفیف مشخص شده که از تخفیفهای غیرواقعی جلوگیری میکند و رعایت آن اجباری است.
اگر میزان موجودی که برای تخفیف در نظر گرفته بودیم زودتر از شروع مگا کمپین فروش رفت و در نتیجه کمتر از تعداد در تخفیف بود چه میشود؟
اگر تعداد در پروموشن مگاکمپین شما از موجودی پایینتر باشد، ملاک در نظر گرفته شده همان موجودی کمتر است. فرض کنید موجودی شما از کالا ۲۰ عدد و تعداد در تخفیف شما ۱۵ عدد است ولی تا زمانی که مگا کمپین شروع شود و یا به هر دلیلی، موجودی که در قسمت تنوع و قیمتگذاری برای آن تنوع در نظر گرفته اید کمتر از ۱۵ عدد شود (مثلا ۸ عدد) در این صورت سیستم بین موجودی کالا و تعداد در تخفیف، کمترین میزان را ملاک قرار میدهد (یعنی همان ۸ عدد) و بعد از فروش این تعداد، کالا نا موجود میشود.
آیا میتوانیم از طریق تخفیفهای هوشمند در مگا کمپینها شرکت کنیم؟
شما میتوانید قبل از اعمال تخفیف، لیست پروموشنهای فعال را بررسی کنید و مطابق با آن، بازه زمانی و تخفیفهای خود را اعمال کنید. اگر پروموشنی (مگا کمپین ها و پروموشنهای دیجیکالا) در بازه تخفیف مشخص شده مناسب با کالای شما باید و شما قوانین آن را نیز رعایت کنید، کالای شما بعد از اعمال تخفیف در پروموشن اضافه میشود.
در قسمت تخفیفهای هوشمند پنل برای هر تنوعی که تخفیف اعمال کردهاید نوع نمایش تخفیف در سایت مشخص شده است که با کلیک کردن بر روی آن می توانید اطلاعات خواسته شده را ببینید. اما پیشنهاد ما این است که به طور مستقیم در مگا کمپینها شرکت کنید.
آیا امکان حذف تخفیف در زمان مگاکمپینهای تعیین شده وجود دارد؟
شما میتوانید هر لحظه که خواستید تخفیفهای اعمال شده را حذف کنید.
نحوه تایید شدن کالاها در مگا کمپینها چگونه است؟
همه کالاهایی که به صورت مستقیم و یا از طریق تخفیفهای هوشمند به مگا کمپینها اضافه شده باشند به صورت سیستمی تایید میشوند.
از کجا بفهمیم کالایی که تخفیف هوشمند بر روی آن اعمال کردیم در پروموشنها اضافه شده است؟
از طریق پنل خود و از مسیر منوی بازاریابی و تبلیغات، گزینه مدیریت پروموشنها اقدام کنید.
آیا باید موجودی اعلام شده را ارسال کنیم؟
خیر شما باید بر اساس سفارشات، کالاهای خود را به انبار ارسال کنید.
آیا با موجودی کم هم میتوانیم در مگاکمپین و پروموشنها شرکت کنیم؟
بله، محدودیتی ندارد.
تعداد کالاهایی که قصد داریم در پروموشن ارائه دهیم، زیاد است، آیا میتوانیم به روش دستهای تخفیف را لحاظ کنم؟
بله، در زمان انتخاب کالاها از روش بارگذاری گروهی کالاها با فایل اکسل استفاده کنید.