آموزش استفاده از تخفیف هوشمند دیجی کالا

شماره تماس پشتیبانی مشاوره شرکت در دوره آموزشی : 09386818140

کسب درآمد
آموزش استفاده از تخفیف هوشمند دیجی کالا

آموزش استفاده از تخفیف هوشمند دیجی کالا، تخفیف هوشمند ابزاری است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است و به راحتی می‌توانید با رعایت کردن قوانینی مثل اعمال حداقل درصد تخفیف و همچنین حداکثر قیمت در تخفیف، بر روی کالاهای خود تخفیف بگذارید. در صورت استفاده از امکان تخفیف هوشمند، کالاهای شما به صورت خط خورده و دارای تخفیف و با نشان «فروش ویژه» در وب‌سایت دیجی‌کالا نمایش داده می‌شوند.

مزیت استفاده از تخفیف‌های هوشمند این است که علاوه بر اعمال تخفیف، اگر در بازه زمانی تخفیفی که در نظر گرفته‌اید پروموشنی مناسب با آن کالا در دیجی‌کالا فعال باشد و شما نیز قوانین آن را رعایت کرده باشید امکان اضافه شدن کالای شما به آن پروموشن وجود دارد.

برای آشنایی بیشتر با قوانین تخفیف هوشمند ویدئو زیر را مشاهده کنید.

نکته مهم: امکان اضافه شدن کالاهایی با تخفیف هوشمند به پروموشن‌های «پیشنهاد شگفت‌انگیز» و دیگر ابزارهایی که دارای هزینه هستند، ممکن نیست.
قوانین
تخفیف هوشمند چیست؟

رعایت کردن حداقل درصد تخفیف و حداکثر قیمت مجاز تعیین شده
فعال بودن کالا و داشتن موجودی

تخفیف هوشمند برای چه کالاهایی مناسب است؟

کالاهایی که خریداران ترجیح می‌دهند آن‌ها را با تخفیف بخرند و تنوع بالایی هم دارند مثل کالاهای مد و پوشاک.
کالاهایی که مصرفی نیستند و جذب مشتری و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید کمی سخت است مثل کالاهای دکوراتیو.
برندها و کالاهای جدیدی که نیاز به دیده شدن دارند.
کالاهای فصلی و مناسبتی
کالاهایی که با وجود بازدید کم، فروش بالایی دارند و با افزایش بازدید امکان افزایش فروش آن‌ها نیز وجود دارد.

نکات مهم:

قبل از اعمال تخفیف پروموشن‌های فعال را بررسی کنید.
حتما موجودی کالاهای خود را کامل و به‌روز کنید.
تایید کالاها در تخفیف‌های هوشمند به صورت خودکار است.
هر زمانی که خواستید می‌توانید هر یک از تنوع‌های کالایی‌تان را از تخفیف خارج کنید.
تخفیف پیوسته روی یک کالا، قیمت قبل از تخفیف را بی‌اعتبار می‌کند و تصور تخفیف کاذب را ایجاد می‌کند، بنابراین با زمانبندی صحیح از تخفیف هوشمند استفاده کنید.

1- ابتدا از منوی «بازاریابی و تبلیغات» گزینه «تخفیف‌های هوشمند» را انتخاب کنید.

۲- اگر تا به حال هیچ تخفیف هوشمندی تعریف نکرده باشید، صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود تا تخفیف هوشمند جدیدی تعریف کنید. اگر از قبل روی کالای خود تخفیف قرار داده باشید، لیست آنها را مشاهده می‌کنید.

۳- با کلیک روی گزینه «افزودن کالای جدید به لیست تخفیف‌ها»، صفحه راهنمای تخفیف هوشمند را می‌بینید. در کادرهای رنگی این صفحه سه نوع تخفیف هوشمند معرفی شده است. با اعمال تخفیف روی کالا، ممکن است به صورت خودکار در یک یا هر سه حالت تخفیف روی سایت دیجی کالا قرار گیرد.

یعنی پس از اعمال تخفیف ممکن است کالای شما با «تخفیف عادی» یا پروموشن «فروش ویژه» یا در «کمپین‌های دیجی‌کالا» و یا هر سه حالت در وب‌سایت نمایش داده شود.

تخفیف عادی:

  • نمایش قیمت به صورت خط خورده با درصد تخفیف

پروموشن فروش ویژه:

  • نمایش قیمت به صورت خط خورده با درصد تخفیف
  • امکان نمایش در بنرهای صفحه اصلی سایت

کمپین‌های دیجی‌کالا:

  • نمایش قیمت به صورت خط خورده با درصد تخفیف
  • امکان نمایش در بنرهای صفحه اصلی سایت و در صفحه‌های پروموشن‌ها
  • احتمال معرفی کالا در شبکه‌های اجتماعی دیجی‌کالا
  • احتمال کاهش کمیسیون و هزینه پردازش و ارسال

شما می‌توانید برای هر یک از کالاهای موجود خود به میزان دلخواه تخفیف تعیین کنید و کالاهای انتخابی بر مبنای مقدار تخفیفی که برای آن تعیین کرده‌اید به صورت هوشمند به پروموشن‌ها و کمپین‌های دیجی‌کالا اضافه می‌شوند.

نکته‌ مهم: لطفا توجه کنید که هر dkpc به صورت هم‌زمان فقط در حداکثر ۱۰ کمپین امکان شرکت دارد.

۴- برای  اعمال تخفیف هوشمند دو روش وجود دارد.

 روش اول: انتخاب کالاها از لیست روش دوم: بارگذاری گروهی کالاها با فایل اکسل

۵- روش اول:  انتخاب کالاها از لیست

برای افزودن کالاهای مورد نظر خود به تخفیف هوشمند، روی گزینه«انتخاب کالاها از لیست» کلیک کنید با استفاده از این روش می‌توانید کالاها را به صورت دستی از میان کالاهای مجاز انتخاب و قیمت‌گذاری کنید.

  • تعداد پروموشن‌ها و کمپین‌های فعال روی سایت دیجی کالا منطبق با کالاهای شما در این قسمت قابل مشاهده است.
  • درصورتی‌که DKPC کالای مورد نظرتان را می‌دانید، می‌توانید در بخش جست‌و جو، کد تنوع را وارد کرده و آن‌را پیدا کنید.
  • همچنین فیلتر مرتب‌سازی به شما این کمک را می‌کند که کالاهایتان را بر اساس جدیدترین، ارزان‌ترین و گران‌ترین کد تنوع مرتب کنید.

برای انتخاب هر کد تنوع روی علامت مربع ابتدای هر ردیف کلیک کنید تا تنوع شما انتخاب شود و در نهایت گزینه «افزودن به لیست تخفیف‌ها» را انتخاب کنید.

پس از انتخاب کالا از لیست و کلیک روی گزینه «افزودن به لیست تخفیف‌ها» به صفحه جدیدی وارد می‌شوید که باید برای کالا یا کالاهای انتخاب شده خود تخفیف اعمال کنید.

عنوان، کد تنوع و قیمت فروش کالای شما در این صفحه مشخص شده است. اطلاعات زیر را تکمیل کنید:

  • % تخفیف از قیمت شما: در این قسمت می‌توانید درصد تخفیف مورد نظر خود را اعمال کنید. حتما به حداقل درصد تخفیف که به صورت سیستمی مشخص شده دقت کنید.
  • با اعمال درصد تخفیف، قیمت کالا پس از تخفیف به صورت خودکار محاسبه شده و به شما نمایش داده می‌شود.
  • بازه زمانی تخفیف: تاریخ و ساعت شروع اعمال تخفیف و پایان تخفیف را انتخاب کنید. لطفا توجه کنید که برای هر DKPC باید به صورت مجزا بازه شروع و پایان تخفیف را انتخاب کنید.
  • موجودی فعلی کالا: موجودی کد تنوع شما را به‌صورت خودکار (موجودی نزد فروشنده و انبار دیجی کالا) نمایش می‌دهد.
  • تعداد در تخفیف: در این قسمت شما می‌توانید تعداد مورد نظر از آن کد تنوع را که می‌خواهید در پروموشن شرکت دهید و با تخفیف به فروش برسانید را وارد کنید. به موجودی خود توجه کنید و اگر تعداد در تخفیف را بیشتر از موجودی فعلی خود انتخاب می‌کنید، باید موجودی خود را قبل از شروع پروموشن افزایش دهید.
  • تعداد در سبد: تعدادی از آن کد تنوع که خریدار می‌تواند در سبد خود اضافه و خریداری کند را مشخص کنید.

در انتها گزینه «تایید و اعمال تخفیف‌ها» را انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم با مشاهده شرایط پروموشن‌ها، روی کالاهای خود تخفیف مورد نظر را اعمال کنید تا در صورت تایید به صورت خودکار در پروموشن مربوطه قرار گیرند. برای مشاهده شرایط پروموشن‌ها از گزینه «لیست همه پروموشن‌های فعال» در صفحه انتخاب کالا استفاده کنید.

سه نوع پروموشن در این بخش تعریف شده است:

  1. شگفت‌انگیز
  2. مگا کمپین
  3. تخفیف و حراج

لطفا توجه کنید که:

  • برای شرکت در پروموشن‌های شگفت‌انگیز مطابق قبل باید به صورت انتخابی کالا اضافه کنید و ویژگی تخفیف هوشمند مختص این نوع پروموشن‌ها نیست.
  • برای مگا‌‌کمپین‌های دیجی‌کالا (کمپین‌های بزرگ مثل یلدا، بلک فرایدی، نوروز و…) هم امکان دارد کالاها در صورت تایید تخفیف هوشمند،به صورت  خودکار به کمپین اضافه شوند و هم می‌توانید به صورت انتخابی کالا اضافه کنید.

برای کمپین‌های تخفیف و حراج، فقط کالا به صورت خودکار به کمپین اضافه می‌شود و کافی است شرایط کمپین را هنگام تخفیف‌گذاری روی کالا رعایت کنید.

تخفیف‌های تعیین شده روی کالاهای انتخابی شما اعمال شد. حالا روی دکمه‌ «تایید و بازگشت به مدیریت تخفیف‌ها» کلیک کنید.

۶-در صفحه مدیریت کالاهای دارای تخفیف هوشمند، کالاها در دو دسته تخفیف هوشمند فعال/آغاز نشده و تخفیف هوشمند پایان یافته/رد شده نمایش داده می شوند.

کلیه کالاهایی که روی آنها تخفیف تعریف کرده‌اید در این قسمت قابل مشاهده است.

در بخش تخفیف هوشمند فعال/آغاز نشده شما می توانید تنظیمات تخفیف هر کالا را تغییر دهید، یا با کلیک روی علامت سطل زباله کالا را از پروموشن‌ها حذف کنید.

در بخش تخفیف هوشمند پایان یافته/رد شده فقط کالاهایی را مشاهده می‌کنید که یا زمان تخفیفی که تعیین کردید به پایان رسیده یا تخفیف شما مورد تایید نبوده است.

۷- روش دوم: بارگذاری گروهی کالاها با فایل اکسل

به جای اضافه کردن کالا از لیست کالاها، شما می‌توانید یک فایل اکسل نمونه دریافت کنید و شرایط تخفیف را برای کالاها تعریف و اینجا بارگذاری کنید.

  • لطفا توجه کنید که تکمیل ستون‌هایی که در عنوان آن‌ها عبارت الزامی نوشته شده است ضروری است و این ستون‌ها نباید خالی بمانند.
  • در فایل اکسل نمونه، حتما به نوع نوشتن تاریخ و ساعت شروع و پایان پروموشن دقت کنید تا مشابه مثال داخل فایل باشد.
  • درصورتی‌که اطلاعات فایل نمونه را پاک کرده‌اید، روی سلول شروع یا پایان کلیک کرده و از راهنما برای وارد کردن تاریخ و ساعت استفاده کنید.

پس از تکمیل فایل آن را روی سیستم خود ذخیره کنید سپس روی گزینه «آپلود فایل اکسل» کلیک کرده و فایل مورد نظرتان را بارگذاری کنید.

پس از بارگذاری فایل می‌توانید از منوی «گزارشات» روی زیرمنوی «گزارش بارگذاری‌ها» گزارش کاملی از جزئیات بارگذاری‌هایی که در پنل شما صورت گرفته است را مشاهده و پیگیری کنید.

ستون «وضعیت فرآیند» با سه عنوان متفاوت نسبت به وضعیت کالاهای اضافه شده نمایش داده می‌شود:

  • در حال انجام: فرایند بارگذاری بسته به حجم فایل بارگذاری شده ممکن است از یک تا چند دقیقه طول بکشد. در این حالت وضعیت فرایند «در صف بررسی» قرار دارد.
  • انجام شده: به این معنا که آپلود فایل با موفقیت به پایان رسیده است و اشکالی در فایل وجود ندارد.

خطا در فایل بارگذاری شده: در صورتی‌که فایل اکسل شما خطا داشته باشد، تعداد تنوع های دارای خطا، در ستون«موفق/ناموفق»  نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید با دریافت فایل اصلاحیه نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام  و دوباره فایل را بارگذاری کنید.

نکات مهم:

  • در صورتی‌که کد تنوع شما در تخفیف زمان دار قرار گیرد و فروشنده‌ی دیگری همین DKP را در پیشنهاد شگفت‌انگیز قرار دهد، تخفیف‌ زمان دار شما روی آن کد تنوع توسط سیستم غیرفعال خواهد شد و این DKPC شما به صفحه‌ تخفیف‌های رد شده/پایان یافته در تخفیف‌های زماندار انتقال پیدا می‌کند و شما امکان ویرایش آنرا تا پایان شگفت انگیز نخواهید داشت.

در واقع این قانون مربوط به پیشنهاد شگفت انگیز است، در صورتی که کالایی برای شرکت در پیشنهاد شگفت‌انگیز پذیرفته شود، از زمان تایید آن کالا تا پایان پروموشن شگفت انگیز، هیچ DKPC روی آن DKP امکان ایجاد پروموشن و تخفیف زمان‌دار را ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *